Varför har killar morgonstånd?!

Igår så var jag på bio, kollade på The proposal den var skit bra, värkligen!! Det var en scen när killen hade morgonstånd, och då blev jag värsta nyfiken på varför man har det? Så nyfiken som jag är så googlade jag och fick fram detta på ungdomar.se:)

Morgonstånd eller kisstånd är en form av ofrivillig erektion. Anledningen till morgonståndet hänger ihop med drömmar, dock inte nödvändigtvis sexdrömmar. Man drömmer cirka tre till sex gånger per natt och då slappnar kroppen och svällkropparna i penis av på samma sätt som när man blir sexuellt upphetsad. Det innebär att alla män har erektion varje gång de drömmer! Om man drömmer strax innan uppvaknandet kan erektionen hänga sig kvar.

saxat ifrån aftonbladet och sexologen linheeds kolumn

lite lustigt egentligen. Lite skrämmande också att insee att man har stånd varje gång man drömmer. Särskillt med tnake på att när man tänker efter så har man sovit över hos folk och ofta bara haft ett påslakan eller liknande som täckte som är väldigt tunnt.

Men inte hela värden antar jag.


Där ser man...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0