Jamtliiii

Hej på mig, eller dig. Jag ligger i mammas säng och tråkar. Jag antar att Elin och Sanna fortfarande sover.. Jag fattar inte hur man kan sova så länge? usch man slösar ort hela dan. Men iallafall så hade vi änkt att gå på stan men tydligen så skulle dettavarit en röd dag så det kommer typ inte vara några affärer öppna.. Ja, vad gör man då? jag är jätte, JÄTTE sugen på att gå på jamli, ni som inte vet vad det är så är det ett ute/inne museum för vuxna och barn. Det är jätte mysigt, man måste bara ge det en sjans lixom. Inne är det som ett vanligt museum med utställningar på gammla och nya saker, men ute har dom gårdar från olika tids tal. Alltså det finns hus från 1500-talet, och 1800-talet sen "bor" det fok där inne (utklädda skådisar) som gör sina sysslor:p låter ganska tråkit men det är inte det! det r jätte mysigt. Till stort fett bonus så jobbar min farfar där i kolbullestygan, han är förklädd till en farbror som bor i en kolstuga uppe på nåt fjäll med en massa andra killar och dom bakar kolbullar som man får smaka och sånt. Det är så mysigt att vara med farfar där:)
 Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0