Lästips!

Lästips till stranden!


ELVIS OCH JAG

På baksidan av boken står det så här:
Priscillas berättelse om sitt liv med Elvis skildrar idolen, men också en man som är besatt av att skapa sig den perfekta kvinnan. Den skildrar också en man som gradvis förändras under inflytande av allt större doser lugnande och uppiggande medel. Miljöerna växlar snabbt: Bad Nauheim (där de träffades), Los Angeles, Hollywood, Palm Springs, Memphis, Las Vegas (där de gifte sig), Hawaii. Dottern Lisa Marie föddes 1968, men trots detta var Priscilla under denna tid en mycket ensam människa. Elvis var för det mesta bortrest: PR-turnéer, filmer, skivinspelningar tog hans tid. Priscilla blev nästan en fånge, om än i en gyllene bur. Priscilla var bara 14 år när hon för första gången mötte den man som skulle bli en av vår tids största legender. Hon var så ung att hon kunde formas till exakt den kvinna som Elvis drömde om och ville skapa. Han styrde henne i allt.
"Jag har tillbringat oräkneliga timmar med att återkalla stunder i mitt förflutna som är minnesvärda och viktiga för mig. När jag först beslöt att berätta den här historien hade jag ingen aning om vilken svår och känslig uppgift det skulle bli. Så mycket har sagts och skrivits om Elvis av de som kände honom väl men också av de som inte kände honom alls, men som sa att de gjorde det. Jag hoppades att kunna ge en bättre uppfattning om hur han var som man. Andra böcker har tecknat en bild som är föga smickrande. De har dröjt vid svagheter, underligheter, häftiga lynnesutbrott, perversioner och narkotikamissbruk. Jag ville skriva om kärlek och dyrbara, underbara stunder, men också om stunder fyllda av sorg och besvikelse, om en mans segrar och nederlag - många av dem med ett kvinnobarn vid sidan, som kände och delade hans smärta och glädje som om de varit en människa.
Min åsikt om boken:
Jag tycker att boken är jätte bra helt enkelt! coolt att dom träffades på ett så sump visst sett och så! Man blir inte uttråkad av att läsa den, tvärtom! Jag har läst om den flera gånger! och min kompis Sanna läser aldrig en bok spontant men denna ville hon läsa:P Det är kul att läsa om någonting som har hänt på riktigt också. Det är många fina bilder i den!

Pricilla och Elvis



Harry potter
Harry potter böckerna kommer ALLTID att finnas i mitt hjärta!!!
Man lär känna alla i boken och man lever sig in i den satt man börjar gråta när något hämskt händer och börjar skratta när något roligt händer. Jag vill tro på allt som har med böckerna att göra , jag vill också gå på Hogwarts och vara häxa det skulle vara drömmen!
Jag jag har inte så mycket mer att säga om böckerna. Dom är helt enkelt bäst, det går inte att förklara..♥♥
Framsidan på första boken, Harry potter och de vises sten. 

Och så klart Veckorevy!
Jag har alltid arit ett fans för FRIDA, men jag tycke inte alls om den längre. På framsidan ser den lockande ut men innehållet är ganska tomt! Så jag läser nu VR, love it! mode repotagen är så nära min stil som den kan bli, och allt som dom skriver skiver dom på ett roligt sett och jag blir väldigt inspererad! Hehe jag har önskat mig en premination( vet inte hur det stavas ) i födelsedagspresent! jag fyller ju 15 år om nån vecka, woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0